سنسی محسن محمودی پور

نینجا کرج
سنسی محسن محمودی پور

دبیر و نایب رئیس نینجا استان البرز
مسئول کمیته همگانی هیئت ورزشهای استان البرز
مسئول هیئت نینجا سپاه ناحیه کرج
بازرس هیئت ورزشهای رسمی استان البرز
مربی و داور رسمی فدراسیون ورزشهای رسمی

آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۵، ۱۱:۳۹ - سیّد محمّد جعاوله
    جالبه
  • ۱ بهمن ۹۵، ۱۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    خداقوت
  • ۲۵ دی ۹۵، ۱۷:۳۳ - سیّد محمّد جعاوله
    جالبه

فواید شکاف تابی

دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ


به طور حتم  وقتی یک نینجا به وسیله طناب از دیوار یا درختی بالا می رود کم ترین اثر از حضورش به جا خواهد ماند. به این شکل که اگر در هنگام بالا رفتن انتهای آزاد طناب را در شکاف کفشش قرار دهد، بعد از رسیدن به بالای دیوار و یا درخت طناب را هم باخود بالا کشیده است.
همینطور می تواند از این شکاف به منظور استقرار بهتر روی طناب و نزدیک نگه داشتن آن به بدن استفاده کند.


یکی دیگر از کاربردهای این شکاف می تواند پاک کردن شمشیر باشد. به احتمال زیاد اگر نینجاها به هنگام درگیری از شمشیرشان استفاده می کردند شمشیر به شدت خون آلود می شد.

در طریقت شمشیرزنی سامورایی ها (به عنوان اجداد نینجاها) پاک کردن خون از روی شمشیر یکی از آداب شمشیر زنی محسوب می شود؛ چیزی که تا به امروز حفظ شده است.
 

اما از آنجا که نینجاها به هیچ یک از اصول سامورایی پایبند نبودند و همواره به دنبال روش های ساده و عملی تر بودند می توانستند بدون هیچ مناسک خاصی خون روی شمشیر را با هر چیزی مثل شکاف کفش شان پاک کنند.   

همین طور به احتمال زیاد نینجاها سلاح هایی مثل تانتو (چاقو ) های کوچک یا بو شوریکن (میخ های آهنی) را لای انگشتان خود قرار می دادند و با آن ضربات بسیار سنگین و کشنده ای وارد می کردند.

حتی گفته شده بعضی از نینجاها شوریکن را لای این شکاف قرار می دادند و به وسیله پا آن را پرتاب می کردند.

وقتی یک نینجا با چنین کفشی روی پنجه راه می رود یا پا به فرار می گذارد قطعا آنچه از او به جا می ماند ردی شبیه به رد پای سم دارانی مثل گراز، گوزن و بز وحشی است. و این مساله تعقیب و ردیابی آنها را بسیار سخت و گیج کننده می کند.

راه رفتن با چنین کفشی برای هر کسی که مایل است با وجود کفش چابکی اش را حفظ کند بسیار مناسب است. به خصوص برای نینجا ها که پیوسته در حال گریز و بالا رفتن از موانع و درختان بوده اند.

 جالب است بدانید تونی پست، رئیس سابق شرکت تولید کفش ‌ Vibram و رئیس کنونی Topa Athletic که خود یک ورزشکار بوده، قصد دارد کفشی ورزشی را به شکل تابی ژاپنی که در اصل یک جوراب ضخیم و مقاوم است را به تولید عمده برساند.

به گفته پست، این طراحی سم مانند یک نقطه تکیه‌گاه مهم برای پا محسوب می‌شود. جداسازی انگشت شست پا از دیگر انگشتان به این معنی است که همه انگشتان می‌توانند بطور طبیعی پخش شده و از سرخوردن پا درون کفش جلوگیری می‌شود.

 پس هدف از ساخت این کفش را تلاش برای همکاری با آنچه طبیعت برای انسان فراهم کرده،خوانده و اینکه این کفشها، حرکات طبیعی فرد را تقویت می‌کنند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی