سنسی محسن محمودی پور(نینجا کرج)

سنسی محسن محمودی پور(نینجا کرج)

دبیر و نایب رئیس نینجا استان البرز
مسئول کمیته همگانی هیئت ورزشهای استان البرز
مسئول هیئت نینجا سپاه ناحیه کرج
بازرس هیئت ورزشهای رسمی استان البرز
مربی و داور رسمی فدراسیون ورزشهای رسمی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۵ دی ۹۵، ۱۷:۳۳ - سیّد محمّد جعاوله
    جالبه

چگونه بر یک حریف سریع تر از خود غلبه کنیم؟!!

پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ

مبارزه در مقابل یک حریف چابک و سریع که مرتباً جا عوض می‌کند، از گوشه‌ای به گوشه دیگر رفته و به چشم برهم زدنی از جلوی چشمانتان غیب می‌شود! کار ساده‌ای نیست، اما قطعاً راه حلی دارد. به‌نظر شما برای ارائه این راه‌حل چه کسی از همه شایسته‌تر است؟ 

هنگام رویاروئی با یک حریف سریع‌تر، حفظ فاصله را اولویت اول خود قرار دهید. اگر می‌توانید از او فاصله بگیرید،

از نزدیک با او مبارزه نکنید. برای این‌که او را مجبور می‌کنید تا دائماً جلو بیاید، بلافاصله پس از آن‌که حرکت کرد عقب بروید. این کار به شما فرصت می‌دهد که قصد و نیت او را متوجه شده و متناسب با آن ضدحمله خود را برنامه‌ریزی کرده و یا دفاع کنید. تا جائی که ممکن است آب زیرکاه باشید!


اجازه دهید او فکر کند شما همیشه عقب می‌روید. پس از چند بار دیگر توقع زیادی از شما نخواهد داشت و این دقیقاً لحظه‌ای است که باید به جلو حرکت کنید و تمام برنامه‌هایش را نقش بر آب نمائید!


وقتی صحبت از افزایش سرعت است، به یاد داشته باشید که در هنرهای رزمی، استقامت و سرعت معمولاً در نقطه مقابل هم قرار دارند.

 در نتیجه اغلب افراد واقعاً قدرتمند، زیاد سریع نیستند. آنها به خاطر قدرت تحملشان شهرت ندارند، زیرا اسید لاکتیکی که در عضلاتشان تولید می‌شود، با انتقال خون اکسیژن‌دار به بافت‌ها تداخل پیدا می‌کند.

این تأکیدی است بر این مفهوم که برای یک مبارز بهتر شدن باید عضلات بزرگ ساخت، استراتژی برتر عبارتست از افزایش قدرت عضلات برای تغییر حالت سریع از وضعیت استراحت به وضعیت انقباضی. اگر فقط بر قدرت عضلات تکیه کنید، خیلی زود خسته خواهید شد. من متوجه شده‌ام که در اغلب موارد یک مبارز سریع علی‌رغم این‌که ضربات قدرتمندی هم نمی‌زند، یک مبارز قوی را شکست می‌دهد. زیرا چالاکی‌اش او را قادر می‌سازد که درگیری را تا زمانی‌که یک روزنه خوب پیدا کند، به تأخیر اندازد.

اگر تاکنون دقت و انرژی خود را صرف ساختن توده عضلانی کرده‌اید و حالا قصد دارید که سرعتتان را بهبود بخشید، می‌توانید بازهم با روزنه تمرین کنید.

اما باید از وزنه‌های سبک‌تر و با تکرار بیشتر استفاده نمائید.

تمرینات کششی بسیار اساسی است و رفتن به سونا هم می‌تواند کمک کند. هر بار که تمرین می‌کنید برای به حداکثر رساندن قدرت انعطاف مفاصل، کشش کاملی به عضلات بدهید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی