سنسی محسن محمودی پور

نینجا کرج
سنسی محسن محمودی پور

دبیر و نایب رئیس نینجا استان البرز
مسئول کمیته همگانی هیئت ورزشهای استان البرز
مسئول هیئت نینجا سپاه ناحیه کرج
بازرس هیئت ورزشهای رسمی استان البرز
مربی و داور رسمی فدراسیون ورزشهای رسمی

آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۵، ۱۱:۳۹ - سیّد محمّد جعاوله
    جالبه
  • ۱ بهمن ۹۵، ۱۱:۵۰ - سیّد محمّد جعاوله
    خداقوت
  • ۲۵ دی ۹۵، ۱۷:۳۳ - سیّد محمّد جعاوله
    جالبه

چگونه لاغر شویم

دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ب.ظ

چگونه لاغر شویم؟


اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید یک رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌حل مناسبی نخواهد بود. نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می‌پذیرد.

چگونه لاغر کنیم

پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟ یا اگر وزن ما طبیعی است دچار افزایش وزن نگردیم؟  نکات ذیل  جواب خلاصه‌ای است به این سوالات:


1- سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و میوه‌جاتی که قندشان بسرعت جذب نمی‌گردند و به عبارتی دارای قند پیچیده می‌باشند را جایگزین مواد قندی ساده و انواع شیرینی‌جات نمایید. خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال داشتن مواد قندی ساده حتی به میزان کم می‌باشند تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت آن است که استفاده از این مواد شما را در یک سیکل معیوب قرار می‌دهد که طی روز همیشه باید از این مواد بخورید تا ضعف شما پایان یابد.


2- مصرف لبنیات از نوع کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع از مواد غذایی است که شما به هر صورت باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. ولی مصرف آنها  بنابر شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری‌های همراه، بایستی تغییر یابد که نیاز به برنامه‌ریزی منظم توسط متخصصین تغذیه دارد.


3- مصرف انواع چربی‌های حیوانی، فست‌فودهای حاوی چربی اشباع شده، نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ها، خرما و عسل و مواد حاوی قند سریع‌الهضم بایستی با محدودیت جدی همراه باشد. اگرچه حذف کامل  این نوع مواد غذایی با توجه به عادات روزمره خیلی از افراد چاق شاید امکان‌پذیر نباشد ولی محدود نمودن با برنامه و زیر نظر متخصص امکان‌پذیر و منطقی بوده و شما را در کاهش وزن بدون شمارش دقیق کالری دریافتی یاری می‌نماید.


4- مقادیر زیادی آب (حداقل 5 تا 6 لیوان در روز) بنوشید تا دیگر شما بین احساس گرسنگی و تشنگی سر در گم نشوید.


5- از آنجا که مکانیسم طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلال است،  رفتاردرمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه‌های زندگی شاید قبل از نکات فوق و ضروری‌تر از همه آنها باشد، چرا که شما را در ایجاد حس سیری به طور خودکار یاری می‌نماید. از بین عادات غذایی: رژیم غذایی منظم و کنترل سرعت غذا، از نکات اساسی در این زمینه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی